Bastu

Bastun är en gemensamhetslokal för max 8 personer, som kan bokas och nyttjas av medlemmar i Brf Postiljonen och Brf Drotten 2. Lokalen har ett basturum, dusch, stolar, bord och handikappanpassad toalett.

Bokning & Avbokning

  • Bokning av bastun görs i menyn "Boka Bastu" och bekräftas via mail
  • Bastun bokas för 200 kr/pass
    - Måndag - Fredag: 1 pass 17.00-22.00
    - Lördag - Söndag: 2 pass 12.00-17.00 & 17.00-22.00
  • Bastun bokas senast 4 dagar innan önskat datum (för att kommunikation och nyckelutlämning ska hinnas med) och det är endast tillåtet att ha en aktiv bokning åt gången
  • Medlemmen kontaktas av ansvarig styrelsemedlem i närtid till uthyrningen med information gällande utlämning och återlämning av nycklar
  • Avbokning sker via mail senast 2 dagar före bokningsdatum. Vid senare avbokning debiteras hela hyreskostnaden

Ordningsregler

  • Lokalen ska vara städad, iordningställd och låst inom bokningspassets tid
  • Max 8 personer får vistas i lokalen
  • Förhyraren ansvarar för lokalen och att de personer som vistas i den under hyrestiden visar allmän hänsyn samt följer samfällighetens övriga ordningsregler
  • Nycklar ska återlämnas enligt överenskommelse med ansvarig styrelsemedlem
  • Förhyraren är skyldig att meddela styrelsen eventuella skador av lokal eller materiell. Går något sönder debiteras förhyraren kostnaden
  • Stäng av bastuaggregatet efter avslutat pass

Hygien och Säkerhet

  • Duscha innan bastu
  • Sitt på handduk
  • Använd badtofflor
  • Rökning är ej tillåtet i lokalen
  • Glas är ej tillåtet i lokalen (glasflaskor, dricksglas m.m)
  • Lokalen är utrustad med brandsläckare och brandfilt

Övrigt

  • Inventering av lokal sker kontinuerligt av styrelsen
  • Eventuella klagomål framförs skriftligt eller muntligt av styrelsen till förhyraren senast en månad efter uthyrningstillfället. Efter tredje klagomålet förlorar medlemmen möjligheten att boka eller nyttja lokalen

Städregler

Checklista för städning finns upphängd i lokalen. I de fall lokalen inte städats, är undermåligt städad eller att lokalen inte lämnats i tid, debiteras förhyraren en extra avgift på 1000 kr.

Städutrustning, såsom sopborste, sopkvast, skurhink, skrapa och mopp finner du på toaletten. Allt förbrukningsmaterial som toalettpapper, tvål, schampo m.m tillhandahåller förhyraren själv.

  • Iordningställ och torka av bord och stolar
  • Torka av glasväggarna i bastun och spegeln på toaletten
  • Samla ihop och släng alla sopor. Sortera sopor utifrån anvisningar i soprum
  • Rengör toalett, dusch och handfat
  • Sopa och torka av golv